CHCETE S NÁMI UBĚHNOUT SVŮJ PRVNÍ 1/2MARATON NEBO MARATON?

Když ze mě opadlo prvotní nadšení, že zaběhnu maraton pro Rebečku, došlo mi, že svůj první a poslední jsem uběhla před 7 lety, 15 kilogramy a 2 syny. Jasně, sportuji od malička, na kole vydržím jezdit dlouhé hodiny, běžky a sjezdovky jsou má velká láska, moc ráda běhám orieňťáky, ale maraton? To už je slušná porce kilometrů. Letos mi bude 42let a navíc jsem za poslední 2 roky nabrala 10kg. Se špekovým baťohem na zadku a břiše vypadám spíš jako matróna než maratonkyně.



A rázem mi bylo jasné, že potřebuji plán, ne na závod, nebo únikový, ale tréninkový a pořádný a půlroční. Svěřila jsem se Karolíně a ta se s akčností jí vlastní navrhla dva pány, kteří by se toho mohli ujmout, obě jsme se pocitově shodly na jednom, Kája oslovila, on souhlasil a bylo to. A mezitím přišla Hanka s tím, že zaběhne 1/2Maraton a tak byly v plánu rázem plány dva.

Vyplnily jsme dlouhý dotazník a čekaly. Když mi plán přišel, byla jsem mile překvapená. Pepa plně respektoval to, že mě dlouhé běhy nebaví a že mám ráda rychlé úseky a kopce. Další překvapení mě málem porazilo, cílový čas pod 4hodiny??? Pepa mi vysvětlil, že mi Karolína věří, že je to v hlavě a že to prý dám, když jsem ten minulý dala lehce přes 4hodiny. Kája asi zapomněla zmínit, že při Vinařském maratonu nastoupáme téměř 800 metrů. Jasně že udělám všechno, abych Rebečce neudělala ostudu.

Autorem plánů je Josef Šverma, zkušený běžec, světoběžník a certifikovaný instruktor Chi Runningu (mimo jiné).

Více o Pepovi a Chi Runningu najdete na www.behbezusili.cz





Žádný z nás čtyř není příznivcem univerzálních tréninkových plánů, ale přesto Pepa souhlasil, že napíše plány tak, abyste si je mohli přepsat a přepočítat na své hodnoty.

Každý týden uvidíte na webu aktuální tréninkový plán a výhled na týden další a zároveň v archivu budou týdny uplynulé. Pod plány bude možnost diskuze…

Autorem článku je Vendula Hlaváčová.